Konkurs „Mój pomysł na biznes w Hajnówce” – edycja 2022
Konkurs „Mój pomysł na biznes w Hajnówce” jest organizowany przez Podlaską Fundację Rozwoju Regionalnego w ramach zadania pt. Organizacja konkursu na opracowanie biznesplanu pn. „Mój pomysł na biznes w Hajnówce” skierowanego do uczniów hajnowskich szkół średnich wraz ze wsparciem szkoleniowo-doradczym realizowanego w ramach projektu pn. „Hajnówka OdNowa – Zielona Transformacja” finansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2014 – 2021 oraz budżetu państwa.
Projekt jest realizowany w okresie od października 2022 do grudnia 2022.
Celem Konkursu jest promowanie przedsiębiorczości i przygotowanie uczniów szkół średnich w Mieście Hajnówka do aktywnego i świadomego uczestnictwa w życiu gospodarczym, kształcenie postaw przedsiębiorczych oraz możliwość sprawdzenia i praktycznego zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych w trakcie realizacji działań szkoleniowo-doradczych.
Konkurs skierowany jest do uczniów klas II i III hajnowskich szkół średnich.
Uczestnikiem konkursu może być osoba indywidualna lub zespół składający się z 2-4 uczniów.
Udział w Konkursie jest bezpłatny i dobrowolny.
W okresie trwania Konkursu każdy uczestnik powinien przygotować Biznes Plan oparty o zasoby i potencjały lokalne.
Każdy uczestnik Konkursu ma prawo do zgłoszenia jednej pracy konkursowej.
Prezentowane prace powinny zostać złożone w formie pisemnej (krótki opis pomysłu na biznesplan) oraz w formie prezentacji multimedialnej, czy krótkiego filmiku.
Termin składania Biznes Planów upływa w dniu 5 grudnia 2022 r.
Przy ocenie prac konkursowych będą brane pod uwagę następujące kryteria:
- Prezentacja pomysłu – poziom merytoryczny, estetyka, logiczny układ prezentacji i zastosowane formy i techniki przekazu – 30 pkt.
- Produkt/usługa – ocena oryginalności pomysłu wraz z uzasadnieniem zapotrzebowania na produkt lub usługę – 15 pkt.
- Analiza rynku i plan marketingowy – charakterystyka rynku (branży), obecnych i potencjalnych konkurentów, identyfikacja klienta i strategia marketingowa – 15 pkt.
- Opłacalność finansowa – ocena potencjału biznesowego, ocena relacji zakładanych kosztów do efektów wprowadzenia produktu lub usługi na rynek, źródła przychodów, szacowane koszty i planowany zysk – 20 pkt.
- Uwzględnienie wykorzystania potencjału regionu i lokalnych zasobów w planowanej działalności – 20 pkt.
W sumie każdy uczestnik może otrzymać maksymalnie 100 pkt.
Organizator Konkursu przewidział wyróżnienie trzech autorów (uczestników indywidualnych lub zespołów uczestników) prac konkursowych oraz ufundowanie nagród:
- I miejsce – nagroda o wartości 3.000,00 zł, oraz możliwość skorzystania ze wsparcia eksperckiego w ramach działającego w Hajnówce Centrum Wsparcia Biznesu z zakresu działań marketingowych, innowacyjnych form promocji, promocja w social mediach, autoprezentacja i skuteczna komunikacja. Dodatkową nagrodą przewidzianą za to miejsce jest test Thomas International – test badający predyspozycje do prowadzenia działalności gospodarczej.
- II miejsce – nagroda o wartości 2.000,00 zł;
- III miejsce – nagroda o wartości 1.000,00 zł.
- Organizator Konkursu przewidział nagrodę internautów – nagroda o wartości 1.000,00 zł. przyznana za największą liczbę głosów uzyskanych w głosowaniu internetowym.
Zapraszamy do obserwowania i polubienia profilu konkursu „Mój pomysł na biznes w Hajnówce” na Facebooku:
Biuro Konkursu mieści się w Hajnówce, przy ul. Wierobieja 30/18
- e-mail: konkurs@bizneswhajnowce.pl
- strona internetowa konkursu: http://bizneswhajnowce.pl