Podsumowanie kampanii „#wkręć się w technologię!”
W piątek 26 maja ponad 700 uczniów podlaskich szkół stanęło oko w oko z najnowszymi technologiami – przełomowymi wynalazkami, robotami,…
W środę, 19 kwietnia, odbyły się w Mońkach kolejne warsztaty w ramach kampanii „#wkręć się w technologię!” organizowanej przez Podlaską Fundację Rozwoju Regionalnego. Tym razem uczniowie Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Mońkach mieli okazję skorzystać z gogli wirtualnej rzeczywistości i, bez wychodzenia ze szkoły, wyruszyć na wirtualną ekspedycję na Antarktydę.
Wirtualna rzeczywistość wkracza do każdej dziedziny życia, również do edukacji. Gogle VR mogą być wykorzystane w edukacji, by w atrakcyjny sposób przekazywać wiedzę i umożliwić korzystanie z lekcji uczniom, którzy nie mogą przychodzić do szkoły.
Niewielu uczniów miało wcześniej dostęp do gogli VR. Podczas naszych warsztatów udostępniamy dodatkowo joysticki, które pozwalają na jeszcze lepsze przeżycia w wirtualnym świecie. Dla uczniów to rozrywka, ale też wiedza o tym, do czego są obecnie wykorzystywane tego typu technologie – mówi Kornelia Polańska, ekspert PwC, prowadząca warsztaty.
Wirtualna rzeczywistość wykorzystywana jest w biznesie, na przykład do promocji miejsc czy wydarzeń, architekturze do prezentacji budowli, ale także w medycynie – sterowane przez lekarzy roboty przeprowadzają operacje, w wirtualnym świecie odbywa się rehabilitacja i prowadzone są terapie. Być może w przyszłości wirtualna rzeczywistość będzie jedyną możliwością, by zobaczyć miejsca i zabytki, które znikają, między innymi na skutek zmian klimatycznych czy zjawisk naturalnych. Wiele miejsc pracy już jest i w przyszłości będzie związanych z wirtualną i rozszerzoną rzeczywistością. Ważne więc, żeby młodzież znała tę technologię i była świadoma jej potencjału nie tylko w zakresie gier komputerowych, ale również w kontekście drogi zawodowej.
Kampania edukacyjno-społeczna „#wkręć się w technologię!” wystartowała 24 marca. Do końca maja nawet 2500 uczniów podlaskich szkół będzie uczestniczyć w warsztatach, pokazach i wydarzeniach. Realizowana jest w Białymstoku, Łomży, Suwałkach, Hajnówce, Mońkach, Bielsku Podlaskim i Augustowie. Ma na celu promowanie nowych technologii i zachęcanie młodych ludzi do wyboru kierunków edukacji związanych z naukami przyrodniczymi, ścisłymi i technologią. Porusza również temat ciemnych stron szybkiego postępu technologicznego, takich jak uzależnienia czy cyberprzemoc.
Finałem kampanii będzie wydarzenie „Gospodarka jutra” – 26 maja 2023 r. w Operze i Filharmonii Podlaskiej. Na scenie zaprezentują się roboty, będzie można usłyszeć sztuczną inteligencję, poczuć metaverse, zobaczyć e-sport przed duże E, spotkać topowe polskie start-upy technologiczne, posłuchać dyskusji o technologii i przyszłości.
Organizatorem kampanii jest Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego. W akcję zaangażowani są także liczni partnerzy: Województwo Podlaskie, Instytut Polska Przyszłości im. Stanisława Lema, PwC, Fundacja Platforma Przemysłu Przyszłości, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Fundacja Agencji Rozwoju Przemysłu, Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Piątnicy, Centrum Informatyki „ZETO” S.A., Biaform S.A., Enea Ciepło sp. z o. o., Samasz sp. z o.o., Promotech sp. z o.o. Kampania została objęta patronatami honorowymi przez Marszałka Województwa Podlaskiego Artura Kosickiego, Wojewodę Podlaskiego Bohdana Paszkowskiego, Prezydenta Białegostoku Tadeusza Truskolaskiego.
W piątek 26 maja ponad 700 uczniów podlaskich szkół stanęło oko w oko z najnowszymi technologiami – przełomowymi wynalazkami, robotami,…
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zaprasza 5 czerwca 2023r. (poniedziałek), o godzinie 11:30 na webinarium, w trakcie którego zostaną omówione zagadnienia…
Podczas wydarzenia „Gospodarka jutra” na scenie gościliśmy między innymi Marcina Ratajczaka. Jest on jednym z pomysłodawców i twórców firmy INURU,…
Dzięki tej akcji ponad 2,5 tysiąca uczniów z regionu mogło dowiedzieć się jak odpowiedzialnie korzystać z nowych technologii. Podlaska Fundacja…