Ruszyła kampania #Wkręć się w technologię! - PFRR
Ruszyła kampania Wkręć się w technologię Skorzysta z niej nawet 2500 podlaskich uczniów
Media o nas | 25.03.2023

Ruszyła kampania „Wkręć się w technologię”. Skorzysta z niej nawet 2500 podlaskich uczniów

Będą warsztaty, pokazy i spotkania, promujące nowe technologie i zwracające uwagę na internetowy hejt. W województwie podlaskim trwa kampania „#Wkręć się w technologie„.

W piątek (24 marca) województwie podlaskim ruszyła edukacyjno-społeczna kampania “Wkręć się w technologię!”. Przez dwa miesiące w 10 szkołach w regionie organizowane będą warsztaty, pokazy i wydarzenia promujące korzystanie z najnowszych technologii. Skorzysta z nich nawet 2500 uczniów z Białegostoku, Suwałk, Łomży, Bielska Podlaskiego, Hajnówki, Moniek i Augustowa.

– Na co dzień zajmujemy się współpracą z biznesem. Wspieramy małe i średnie przedsiębiorstwa z regionu i widzimy, że nowe technologie są bardzo ważnymi czynnikami, potrzebnymi do wzrostu ich konkurencyjności – mówi Marek Dźwigaj, Prezes Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego, organizatora kampanii. – Ponad 20 proc. środków w nowej perspektywie finansowej przeznaczonych zostanie właśnie na cyfrową transformację gospodarki. To będą miliardy euro. Ale czy jesteśmy na to gotowi? Ktoś w przyszłości będzie musiał te technologie współtworzyć, wdrażać i obsługiwać.

Jednak wg danych GUS, liczba absolwentów kierunków związanych z naukami przyrodniczymi, inżynierią, matematyką, informatyką w Polsce spada. Udział absolwentów tzw. kierunków STEM (science, technology, engineering, mathematics) w 2015 roku wynosił 22,4 proc., a w 2020 r. już tylko 19,4 proc. i jest o ponad 5 p.p. mniejszy niż średnia unijna (24,9 proc.).

Dlatego też PFRR swoją kampanię postanowiła skierować głównie do młodych ludzi, by wybierali swoją drogę edukacyjną i zawodową właśnie w oparciu o nowe technologie.

Podlascy uczniowie będą mieli szasnę wyruszyć na VR-ową ekspedycję na Antarktydę, dowiedzieć się, czym jest metaverse i jakie są różnice pomiędzy wirtualną a rozszerzoną rzeczywistością. Organizowane będą także warsztaty „Nauczyciel Przyszłości”, podczas których nauczyciele poznają technologie VR, druk 3D i cyfrowe narzędzia, które mogą wykorzystać w procesie nauczania.

Z kolei w kinie Forum (12 kwietnia) będzie można wziąć udział w pokazie filmów poświęconych technologii autorstwa Macieja Kaweckiego, prezesa Instytutu Przyszłości im. Stanisława Lema.

W ramach kampanii młodzież weźmie również udział w warsztatach „Ogarnij hejt”, mające na celu ograniczenie hejtu i cyberprzemocy w internecie. Poprowadzą je eksperci z Instytut Polska Przyszłości im. Stanisława Lema.

– Stanisław Lem powiedział „Każda nowa technologia ma awers korzyści i zarazem rewers nowych bied.” I tymi nowymi biedami technologicznymi zajmuje się nasza fundacja. Tą główną biedą, jaką zdiagnozowaliśmy, jest właśnie cyberprzemoc – mówi Jakub Płodzich, dyrektor Fundacji.

Podczas konferencji prasowej, zapowiadającej start kampanii, o jej ideę zapytano ChatGPT, czyli popularną ostatnio sztuczną inteligencję.

– Kampania ta może pomóc młodszym pokoleniom zrozumieć jak korzystać z nowych technologii w sposób, który poprawia ich życie i umożliwia rozwój, jednocześnie minimalizując ryzyko uzależnieniach, cyberprzemocy i innych negatywnych skutków – napisał ChatGPT.

Całą kampanię zakończy wydarzenie „Gospodarka jutra”, które odbędzie się 26 maja 2023 r. w Operze i Filharmonii Podlaskiej. Na scenie zaprezentują się roboty, będzie można usłyszeć sztuczną inteligencję, poczuć metaverse, zobaczyć e-sport przed duże E, spotkać topowe polskie start-upy technologiczne, posłuchać dyskusji o technologii i przyszłości.

Organizatorem kampanii jest Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego. W akcję zaangażowani są także liczni partnerzy: Województwo Podlaskie, Instytut Polska Przyszłości im. Stanisława Lema, PwC, Fundacja Platforma Przemysłu Przyszłości, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Fundacja Agencji Rozwoju Przemysłu, Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Piątnicy, Centrum Informatyki „ZETO” S.A., Biaform S.A., Enea Ciepło sp. z o. o., Samasz sp. z o.o., Promotech sp. z o.o. Kampania została objęta patronatami honorowymi przez Marszałka Województwa Podlaskiego Artura Kosickiego, Wojewodę Podlaskiego Bohdana Paszkowskiego, Prezydenta Białegostoku Tadeusza Truskolaskiego.


Źródło: https://poranny.pl/ruszyla-kampania-wkrec-sie-w-technologie-skorzysta-z-niej-nawet-2500-podlaskich-uczniow/ar/c5-17400449

Zobacz pozostałe artykuły

Zapisz się do newslettera