Ruszyła rekrutacja do drugiej edycji konkursu „Mój pomysł na biznes w Hajnówce”
Za nami spotkania w szkołach. Zainteresowani mogą składać formularze zgłoszeniowe do najbliższego piątku (29.09). W tej edycji odbędą się dwa konkursy: jeden dla uczniów szkół zawodowych, jeden dla licealistów.
Konkurs „Mój pomysł na biznes w Hajnówce” odbywa się już po raz w drugi – tak jak i w poprzedniej edycji organizatorem jest Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego. Jego celem jest popularyzacja wiedzy na temat przedsiębiorczości wśród uczniów hajnowskich szkół. Chcielibyśmy ich przekonać, że założenie własnego biznesu może być dobrym sposobem na osiągnięcie sukcesu zawodowego i pozostanie w mieście po zakończeniu nauki. Szczególnie istotne jest, by konkursowe biznesplany były związane z lokalnymi zasobami i potencjałem regionu, czyli tym wszystkim, co odróżnia Hajnówkę od innych miast.
W przedsięwzięciu mogą wziąć udział uczniowie klas II i III. Tegoroczna formuła będzie się nieco różnić od poprzedniej. Konkurs został rozbity na dwa: jeden jest skierowany do uczniów szkół zawodowych, drugi zaś do licealistów.
– Na podstawie ubiegłorocznych doświadczeń uznaliśmy, że takie rozwiązanie będzie bardziej sprawiedliwe.Alicja Orzechowska z Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego
Przedmiot konkursu pozostał jednak ten sam: jest nim stworzenie biznesplanu. Uczniom mają w tym pomóc szkolenia – w sumie 10 godzin – z praktykami biznesu. Dotyczyć one będą m.in. kwestii podatkowych czy prawnych związanych z prowadzeniem własnej działalności gospodarczej. W planie są także spotkania z hajnowskimi przedsiębiorcami. Przypomnijmy, że w ubiegłym roku w warsztatach z uczestnikami wzięli udział Agata Łuksza, właścicielka Pracowni Bobra, graficzka i rysowniczka; Stefan Bedkowski, właściciel Centro-Bud, firmy oferującej materiały budowlane oraz Kamil Andrejuk, właściciel Linare, firmy produkującej beton architektoniczny.
W tej chwili trwa rekrutacja. Za nami dwa spotkania informacyjne w szkołach.
– Zainteresowanie konkursem jest spore, myślę, że spora w tym zasługa poprzedniej edycji. Wielu młodych ludzi kojarzyło zarówno konkurs, jak i biorących w nim udział kolegów. Na przykład na spotkaniu w Zespole Szkół Zawodowych niemal cała aula była pełna, co bardzo cieszy.Alicja Orzechowska, PFRR
Dodaje też, że niektórzy uczniowie zadawali bardzo szczegółowe pytania i już na tym etapie mieli konkretny pomysł na biznes. Można więc przypuszczać, że ta edycja konkursu będzie równie ciekawa, co poprzednia.
Do 29 września, czyli do najbliższego piątku, uczniowie mają czas na składanie formularzy zgłoszeniowych. W ubiegłym roku wpłynęły 24 zgłoszenia – część uczestników tworzyła biznesplany w grupach, część indywidulnie. Jest o co walczyć. Poza profesjonalnymi szkoleniami uczestnicy mogą liczyć na nagrody finansowe:
I miejsce – 3 tys. zł
II miejsce – 2 tys. zł
III miejsce – 1 tys. zł.
Wzorem ubiegłego roku będzie też dodatkowa nagroda w wysokości 1 tys. zł dla zwycięzcy głosowania dla internautów. Termin zgłaszania biznesplanów mija 3 grudnia, natomiast 14 grudnia odbędzie się uroczysta gala wręczenia nagród.
– Mamy też propozycję dla osób, które może niekoniecznie widzą się w prowadzeniu własnego biznesu, ale chciałyby lepiej poznać lokalny rynek pracy.Alicja Orzechowska
Mowa o drugim konkursie, także organizowanym przez PFRR, „Biznes w mojej okolicy”. W jego ramach odbędą się spotkania w szkołach z przedsiębiorcami , podczas których młodzi poznają ich propozycję zatrudnienia. Kolejny element to możliwość lepszego poznania firmy i jej oferty podczas wizyt na miejscu. Efektem obu działań ma być film reklamujący usługi firmy, którą uczniowie odwiedzą. Także w tym konkursie uczestnicy mogą liczyć na atrakcyjne nagrody:
I miejsce – 4 tys. zł
II miejsce – 3 tys. zł
III miejsce – 2 tys. zł.
Zwycięskie filmy będą wyłonione na podstawie głosowania internautów. Pełna lista firm, które wezmą udział w tym przedsięwzięciu nie jest jeszcze znana; trwają rozmowy z przedsiębiorcami. Do 20 października mają się natomiast odbyć spotkania w szkołach, na listopad z kolei przewidziano głosowanie internautów. Wręczenie nagród odbędzie się na wspólnej gali z laureatami konkursu „Mój pomysł na biznes w Hajnówce” 14 grudnia.
Ośrodek Enterprise Europe Network działający przy Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego zaprasza do wzięcia udziału w webinarium pod nazwą: ,,AI w praktyce:…
Od początku działalności do końca 2024 r. Podlaski Fundusz Poręczeniowy Sp. z o.o. (spółka Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego) udzielił łącznie 3.455 poręczeń – jako…
Zapraszamy zainteresowanych do zakupu samochodu osobowego marki Opel Astra 1.4T benzyna będącego własnością Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego. Dane podstawowe: Wyposażenie: Ubezpieczenie OC do 5…
Zarządzaj zgodami plików cookie
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.