Ostatnie śniadanie zgromadziło 26 uczestników. Dotyczyło dostępnych i planowanych w najbliższym czasie dotacji i grantów oraz innych form wsparcia, z których mogą skorzystać firmy z Hajnówki i okolic. Przypomnieliśmy uczestnikom o ofercie Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego, którą tworzymy i uzupełniamy w odpowiedzi na potrzeby lokalnych przedsiębiorców. Nasz oddział w Hajnówce, który prowadzi Alicja Orzechowska, jest dla hajnowskich przedsiębiorców źródłem wiedzy, jak zakładać i rozwijać biznes, skąd pozyskiwać fundusze i jak wychodzić na rynki zagraniczne. Te 10 śniadań biznesowych pozwoliło nam zacieśnić relacje z hajnowskimi firmami, jeszcze lepiej poznać ich punkt widzenia i potrzeby.
Hajnowscy przedsiębiorcy chcą działać razem
Na ostatnim śniadaniu mieliśmy dwa duże powody do świętowania – obchody Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości i Europejskiego Tygodnia Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz oficjalne powołanie Związku Przedsiębiorców Ziemi Hajnowskiej. Pomysł na powołanie związku pojawił się na początku projektu i rozwijał się przez kilka miesięcy. Przedsiębiorcy spotykali się we własnym gronie podczas śniadań, ale też konsultowali szczegóły z przedstawicielami istniejącego już od wielu lat Związku Pracodawców i Przedsiębiorców Ziemi Sokólskiej. W efekcie 15 listopada powołany został zarząd i uchwalony statut Związku Przedsiębiorców Ziemi Hajnowskiej.
Budowanie relacji biznesowych i wiedza potrzebna przedsiębiorcom
Śniadania biznesowe stały się przestrzenią do budowania relacji pomiędzy hajnowskimi przedsiębiorcami – na każdym spotkaniu uczestnicy wymieniali się doświadczeniami i opiniami, a nowe firmy miały okazję do zaprezentowania się i dołączenia do wspólnych planów. Nie ograniczaliśmy się jednak do networkingu – każde śniadanie uzupełnialiśmy o spotkania z ekspertami w tematach interesujących przedsiębiorców, takich jak dotacje, zielona transformacja, efektywność energetyczna czy – tak jak na ostatnim spotkaniu – regulacje w sprawie e-faktur. Wychodziliśmy z założenia, że przedsiębiorcy muszą być ciągle na bieżąco z regulacjami i przepisami, więc choć część wiedzy chcieliśmy im podać na tacy.
Dobry klimat dla biznesu
Hajnówka stworzyła kompleksową strategię rozwoju, w której ważną rolę odgrywa pobudzanie przedsiębiorczości, zarówno jeśli chodzi o wsparcie istniejących firm, jak i o promowanie myślenia o własnym biznesie wśród młodych osób. Wielu przedsiębiorców chce dzielić się swoją wiedzą i korzystać z doświadczeń innych osób, które prowadzą biznes i mierzą się z podobnymi wyzwaniami. Śniadania były jednym z działań zmierzających do poprawienia klimatu dla biznesu w Hajnówce.
Zadanie pt. Zorganizowanie cyklicznych spotkań pn. „Śniadania biznesowe” realizowane jest w ramach projektu pn. „Hajnówka OdNowa – Zielona Transformacja” finansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2014-2021 i Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021 oraz budżetu państwa.
Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego (PFRR) zaprasza wszystkich zainteresowanych do zapoznania się z Regulaminem oraz do wzięcia udziału w przetargu pisemnym nieograniczonym na sprzedaż 4/5…
Z okazji Świąt Wielkanocnychspokojnego czasu spędzonego wśród bliskich, wypełnionego radością i chwilą na refleksję życzą Zarząd i Pracownicy Podlaskiej Fundacji…
Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego (PFRR) ogłasza nabór wniosków na misję gospodarczą w charakterze zwiedzającego, która odbędzie się w terminie 5-10 października 2025 r. podczas Tech…
Zarządzaj zgodami plików cookie
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.