Biznes w mojej okolicy - uczniowie hajnowskich promują firmy
Biznes w mojej okolicy Uczniowie hajnowskich szkół będą promować lokalne firmy
Media o nas | 27.10.2023

„Biznes w mojej okolicy”. Uczniowie hajnowskich szkół będą promować lokalne firmy

Ich zadaniem jest stworzenie filmu, plakatu bądź prezentacji promującej produkt, usługę lub przedsiębiorstwo. Właśnie zakończyły się spotkania w szkołach.

Konkurs jest skierowany do uczniów szkół średnich w Hajnówce, a organizuje go Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego. W jego trakcie młodzi zapoznają się z ofertą oraz warunkami pracy w lokalnych firmach. Najpierw podczas spotkań w szkołach z przedsiębiorcami. Później w trakcie wizyt studyjnych u pracodawców. Efektem mają być prace konkursowe – filmy, prezentacje bądź plakaty promujące daną firmą bądź jej produkty czy też usługi.

Nie każdy ma żyłkę przedsiębiorcy, ale wielu młodych ludzi jest bardzo kreatywnych i to do nich skierowany jest ten konkurs.

Alicja Orzechowska, Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego

Do przedsięwzięcia zgłosiło się siedem firm. Są to:

  • Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Hajnówce
  • PRONAR sp. z.o.o
  • PSS Społem w Hajnówce
  • KERAJ Logistics sp. z.o.o
  • Buduj.pl sp. z.o.o
  • Runo sp. z.o.o
  • Domlux Market.

Za nami spotkania z przedsiębiorcami w szkołach. Przedstawiciele tłumaczyli, na czym polega ich działalność, na jakie stanowiska poszukują kandydatów i dlaczego warto u nich pracować. Uczniowie zwykle pytali o konkrety związane z konkursem, na przykład jak długi ma być film. Czasem jednak dzielili się z przedstawicielami firm ciekawostkami. Na przykład jeden z uczniów Zespołu Szkół Zawodowych zapytał, czy to prawda, że nazwa firmy Keraj to anagram słowa Jarek (imię właściciela).

Myślę, że ten konkurs niesie dużą wartość dodaną, poszerza młodym horyzonty. Dzięki spotkaniom uczniowie mogą zdobyć nieoczywistą wiedzę, albo zainspirować się czymś, co pomoże im w obraniu drogi zawodowej.

Alicja Orzechowska, Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego

I wspomina uczennicę trzeciej klasy jednego z liceów. Dziewczyna miała duży problem z określeniem tego, co chciałaby robić w przyszłości. Nie wiedziała, jaki kierunek studiów wybrać. W jej przypadku pomocne okazało się spotkanie z przedstawicielką OSM w Hajnówce, która powiedziała: „Jeść każdy musi. Pomyślcie o studiach związanych z branżą spożywczą, np. technologii żywienia, będziecie mieć zawód poszukiwany na rynku pracy”. Z kolei dla kogoś, kto lubi gotować i kształci się w tym kierunku być może pomocna okaże się informacja, że PRONAR to nie tylko produkcja maszyn, ale też duża stołówka dla pracowników i że firma poszukuje ludzi do pracy w kuchni.

Wracając do kwestii formalnych związanych z konkursem, zainteresowani mogą się zgłaszać jeszcze do końca miesiąca. Później ruszą wizyty studyjne w firmach. Zakończą się do 15 listopada. Przypominamy, że do wygrania są atrakcyjne nagrody:

  • I miejsce – 4 tys. zł
  • II miejsce – 3 tys. zł
  • III miejsce – 2 tys. zł.

Na przygotowanie prac konkursowych uczniowie mają czas do 27 listopada. Zwycięzcy zostaną wyłonieni podczas głosowania internautów.


Źródło: https://hajnowkaodnowa.pl/2023/10/27/biznes-w-mojej-okolicy-uczniowie-hajnowskich-szkol-beda-promowac-lokalne-firmy/

Zobacz pozostałe artykuły

Zapisz się do newslettera