OPIS PROJEKTU I CEL
|
Społeczna Odpowiedzialność Biznesu (ang. Corporate Social Responsibility – CSR) to koncepcja, zgodnie z którą przedsiębiorstwa dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochrony środowiska w swoich strategiach i działaniach. Bycie społecznie odpowiedzialnym nie oznacza wyłącznie spełnienia wymogów formalnych i prawnych, oznacza także inwestowanie w zasoby ludzkie, w ochronę środowiska oraz utrzymywanie dobrych stosunków z otoczeniem.
Głównym założeniem projektu jest podniesienie świadomości przedsiębiorców, menedżerów firm, przedstawicieli organizacji pozarządowych na temat społecznej odpowiedzialności biznesu: koncepcje CSR, potrzebę uwzględniania i stosowania CSR w działalności firmy, informacje o firmach społecznie odpowiedzialnych, podejmowanych inicjatywach. Szczególny nacisk kładziony jest na przekazanie informacji o potencjalnych korzyściach, jakie mogą osiągnąć przedsiębiorcy, menedżerowie firm i innych instytucji stosując CSR.
Cele projektu:
- Rozpowszechnianie informacji o CSR wśród przedsiębiorców, menadżerów, przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz innych instytucji,
- Identyfikacja i zbieranie przykładów Best Practicent. CSR,
- Promocja zasad, koncepcji, zalet stosowania CSR,
- Organizacja 5 seminariów informacyjnych przybliżających zagadnienia CSR przedsiębiorcom, menadżerom, przedstawicielom organizacji pozarządowych oraz innym instytucjom.
|