Promocja gospodarcza województwa podlaskiego
Podlaskie Instytucje biznesowe oraz samorząd województwa podlaskiego łączą siły, aby pomóc lokalnym przedsiębiorcom w rozszerzeniu swojej działalności na rynki zagraniczne.
Chociaż ich nazwy często mówią konsumentom niewiele, to właśnie małe i średnie przedsiębiorstwa stanowią motor napędowy polskiej gospodarki. Doskonale to rozumie samorząd województwa podlaskiego i od 1 stycznia uruchamia w regionie Podlaskie Centrum Eksportera.
– To, że oni działają na naszym rynku – mówię oczywiście o tych mikro, małych, średnich przedsiębiorcach – dobrze, to jedna sprawa, ale chcemy, aby bardzo prężnie weszli na ten rynek europejski czy też światowy – powiedział dr Artur Kosicki, marszałek województwa podlaskiego.
I właśnie w tym małym podlaskim firmom przez najbliższe pięć lat będzie im pomagało Centrum Eksportera. Będą je tworzyć między innymi instytucje z otoczenia biznesu, które wspieraniem lokalnych przedsiębiorców zajmują się od lat.
– Znajdziemy nowych partnerów, pojedziemy zobaczymy jak te rynki funkcjonują. Jednocześnie zaprosimy partnerów do siebie. Być może uzyskamy również pewnych inwestorów –zaznaczył Witold Karczewski, prezes Izby Przemysłowo-Handlowej w Białymstoku.
Będą mogli doradzać przedsiębiorcom, organizować seminaria oraz wyjazdy na misje gospodarcze i targowe.
– Chcemy wesprzeć ich sprzedaż szczególną, bo eksportową. Bo wiadomo, że największym motywatorem dla rozwoju firmy jest to, kiedy ma więcej zamówień i kiedy jej sprzedaż może wzrastać. Wtedy w naturalny sposób zaczyna inwestować, zatrudniać ludzi i się rozwijać, a o to nam chodzi jeśli chodzi o region – dodał Marek Dźwigaj, prezes Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego.
Koszt utworzenia Podlaskiego Centrum Eksportera to ponad 30 milionów złotych. Większość to dofinansowanie z funduszy unijnych. Twórcy projektu liczą na to, że z ich pomocy skorzysta co najmniej kilkaset podlaskich firm.
– Ci duzi przedsiębiorcy których znamy. Oni sobie spokojnie jeśli chodzi o ten rynek europejski, a nawet światowy radzą. Nam zależy na tym żeby wypromować, wyszkolić, przygotować do działania na rynku światowym tych najmniejszych – mówił dr Artur Kosicki, marszałek województwa podlaskiego.
A właśnie Ci najmniejsi często boją się podejmować ryzyko związane z rozszerzeniem działalności. Fachowe porady specjalistów z Centrum Eksportera mają im pomóc ten strach przełamać.
Źródło: https://bialystok.tvp.pl/74167443/promocja-gospodarcza-wojewodztwa-podlaskiego