Poznanie rynku to klucz do udanej ekspansji zagranicznej
Wszystko zaczyna się od mentalności, od poziomu ryzyka, które przedsiębiorcy są w stanie zaakceptować – mówi Andrzej Parafiniuk, prezes Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego zapytany o braki firm w zakresie możliwości dokonania udanej ekspansji zagranicznej i dodaje, że kluczowe są znajomość języków obcych i wiedza o rynkach.
Największe braki widziałbym we własnych zasobach – znajomości językach, wiedzy o rynkach, na których produkt mógłby znaleźć odpowiednie miejsce. Ta wiedza wymaga nakładów pracy wewnątrz firmy, ale może pozwolić na uniknięcie wielu problemów i niebezpieczeństw, które często czyhają przy wychodzeniu na inne rynki – mówi Andrzej Parafiniuk.
Źródła: https://www.wnp.pl/finanse/poznanie-rynku-to-klucz-do-udanej-ekspansji-zagranicznej,353752.html