Podlaskie firmy w nowej rzeczywistości – internet jest kluczowy

W tym roku nie odbędą się największe targi przemysłowe na świecie Hannover Messe. Z powodu pandemii koronawirusa ta prestiżowa impreza została – po raz pierwszy w swojej ponad 70-letniej historii – odwołana. Ma odbyć się dopiero w kwietniu przyszłego roku. Wydarzenie przyciągało zwykle ponad 200 tysięcy osób, w tym kilka tysięcy wystawców. Jego potencjał w poszukiwaniu nowych partnerów biznesowych widzą też firmy z województwa podlaskiego. Czy w tym roku będą musiały obejść się smakiem? Niekoniecznie, ponieważ organizatorzy postanowili zorganizować wirtualną giełdę kooperacyjną mającą kojarzyć przedsiębiorców z różnych krajów.

W naszym portalu niejednokrotnie pisaliśmy, że jeśli ktoś poważnie myśli o wchodzeniu ze swoimi produktami na zagraniczne rynki, na Hannover Messe musi po prostu być. To tam zjeżdża się biznesowa elita branży przemysłowej, prezentując najnowsze technologie i trendy. Podlaskie firmy dotychczas pojawiały się tam albo jako wystawcy, albo jadąc w zorganizowanej misji gospodarczej, albo po prostu jako odwiedzający. Tym razem plany trzeba było zmienić. Nie oznacza to jednak, że wszelkie działania organizatorów zamarły. Postawiono na spotkania online i wideokonferencje. Pierwsza runda już za nami, kolejne w lipcu.

Czy wirtualne spotkania są jednak tylko namiastką prawdziwych targów?

Z jednej strony tak, ale z drugiej w spotkaniach wirtualnych Technology & Business Cooperation Days 2020 mogą wziąć udział nie tylko firmy, które chciały i mogły sobie pozwolić, aby pojechać na targi Hannover Messe, ale też firmy, które takiej możliwości nie miały z rożnych względów, jak brak środków czy możliwości oddelegowania pracowników na wyjazd, który zajmuje kilka dni – mówi Karolina Oblacewicz z Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego.

Jak podkreśla, rejestracja na platformie jest doskonałą okazją, biorąc pod uwagę sytuację związaną z COVID-19, aby firmy z Podlasia ,”nie wychodząc z domu czy biura” miały szansę na znalezienie nowego partnera biznesowego w tym trudnym dla nich okresie. Na platformie zarejestrowanych jest ponad 400 przedsiębiorstw z całego świata. Obecnie liczba tych z województwa podlaskiego nie jest porażająca – zgłosiło się pięć.

Liczymy na więcej – mówi Karolina Oblacewicz, odpowiedzialna w PFRR za spotkania wirtualne, mające zastąpić w tym roku organizowaną przez fundację misję gospodarczą (zainteresowani mogą kontaktować się pisząc na adres e-mail: (Oblacewicz@pfrr.pl). – Przedstawiciele firm zarejestrowanych na platformie to często właściciele, menadżerowie i handlowcy. Przykład firmy z Podlasia: do wirtualnych spotkań wydelegowała aż trzech pracowników, w tym właściciela.

Rejestracja na platformie jest prosta i bezpłatna, znajduje się TUTAJ, trwa do 30 czerwca 2020 r.

Mimo że druga tura spotkań rusza dopiero w lipcu, Oblacewicz zachęca, aby już teraz szukać partnerów do rozmów.

Jedna z naszych firm, nie czekając na drugą turę, odbyła już dwa spotkania poza platformą (poprzez komunikatory Skype, Zoom – red.). Sama rejestracja i czekanie aż firmy same do nas się zgłoszą. nie ma sensu. Zawsze podkreślam, że spotkania B2B face to face na targach, czy też wirtualne to tylko narzędzie, natomiast znalezienie partnera czy klienta zależy od naszej aktywności, zaangażowania i determinacji – dodaje.


Źródło: https://ddb24.pl/artykul/podlaskie-firmy-w-nowej/1000762