PFRR zachęca podlaskie firmy do uczestnictwa w targach zagranicznych

Wciąż niewiele podlaskich firm wystawia się na targach zagranicznych. Spowodowane jest to brakiem doświadczenia, środków, a czasem odwagi, by zaryzykować. Tymczasem jest możliwość, by przy minimalnym zaangażowaniu i ryzyku, zaprezentować swoje produkty klientom z całego świata. W ramach dotacji z Urzędu Marszałkowskiego Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego organizuje stoisko wspólne dla podlaskich firm z branży urządzania wnętrz.

Jeszcze w styczniu w Kolonii w Niemczech, jak co roku od kilkudziesięciu lat, odbyły się Międzynarodowe Targi Mebli i Wyposażenia Wnętrz IMM Cologne. Jest to miejsce, gdzie można pokazać albo podpatrzeć nadchodzące trendy w meblarstwie i wyposażeniu wnętrz. Miejsce, w którym już teraz można zobaczyć przyszłość.

Zobaczyć można było m.in. meble, oświetlenie wnętrz, tekstylia, ale również inteligentne rozwiązania typu Smart przeznaczone dla świadomych obiorców czy też śmiałe, awangardowe projekty młodych twórców. Jeżeli chodzi o liczby to jest to ponad 1,3 tys. wystawców, z czego aż 70 proc. pochodzi spoza Niemiec. Nie zabrakło światowych marek, takich jak: Ada, Arketipo, B&B Italia, Brühl, Fiam Italia, Kare Design, Leolux, Natuzzi i wiele innych.

– To, co nasz cieszy, to fakt, że na targach pojawiają się również firmy z Polski. Są to m.in.: Dig-Net Lenart, Handicraft, Home-Concept, Motiv Home, Olta, Sits, Tabanda, Vzor, Wintech, Zajc Kuchnie czy Zieta Prozessdesign. A już prawdziwym powodem do dumy dla naszego regionu może być obecność na tych targach przedstawicieli podlaskich firm, m.in. TOBO – mówi Marcin Pogorzelski z Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego.

Nadal jednak jest to kropla w morzu, jeżeli chodzi o ilość wszystkich uczestników targów. Potencjał tej branży na Podlasiu mamy zdecydowanie większy. Dlaczego zatem tak mało firm korzysta z tej możliwości? Dlaczego nie decydują się na udział w targach międzynarodowych?

– Analiza naszych doświadczeń podpowiada kilka powodów (mówi Magdalena Kochanowska z PFRR). Po pierwsze: eksport to zwiększone ryzyko. Doskonale wiedzą o tym przedsiębiorcy, którzy stracili na ryzyku kursowym. To również konieczność poniesienia nakładów na prowadzenie działalności eksportowej bez pewności czy przyniosą one jakąkolwiek stopę zwrotu. Jednym słowem, brak pieniędzy, wiedzy, znajomości rynku czy też brak „wiedzy jak zacząć” sprawia, że wahamy się z podjęciem decyzji – wyjaśnia Magdalena Kochanowska, koordynator projektu z PFRR i dodaje: – Niepotrzebnie. Targi to świetna okazja do poszukiwania nowych kontrahentów, partnerów i klientów. Po osobistych spotkaniach łatwiej jest potem odezwać się do danej osoby, przypomnieć o miejscu i czasie spotkania oraz utrzymać kontakt.

Odpowiedzią na wątpliwości „czy warto”, mogą być pieniądze oferowane w ramach wsparcia przedsiębiorców przez Urząd Marszałkowski z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. Dla wszystkich firm z szeroko pojętej branży meblarskiej zainteresowanych wyjazdem na Międzynarodowe Targi Mebli i Wyposażenia Wnętrz IMM Cologne, PFRR organizuje spotkanie, na którym będzie można uzyskać szczegółowe informacje dotyczące pozyskania pieniędzy na targi.

Odbędzie się ono 18 lutego 2020 r. o godz. 10.00 i jest przeznaczone dla producentów z branży wnętrzarskiej (m.in.: meble, oświetlenie, wyposażenie łazienek, tekstylia, systemy smart home i in.) do siedziby Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego przy ul. Starobojarskiej 15 w Białymstoku.
Szczegółowe informacje i zapisy: https://pfrr.pl/spotkanie-informacyjne-w-sprawie-dofinansowanego-wyjazdu-na-targi-wyposazenia-wnetrz-imm-w-kolonii-bialystok-18-02-2020-r/


Źródło: https://poranny.pl/pfrr-zacheca-podlaskie-firmy-do-uczestnictwa-w-targach-zagranicznych/ar/c3-14777234