Przedmiotem naboru jest wybór Uczestników wsparcia, tj. podlaskich przedsiębiorstw z sektora MŚP, których udział w indywidualnych wyjazdach na międzynarodowe targi zagraniczne w charakterze wystawcy przyczyni się do osiągnięcia celu Projektu Promocja gospodarcza MŚP – Podlaskie Centrum Eksportera, którym jest wspieranie rozwoju eksportu i umiędzynarodowienia podlaskich firm z sektora MŚP, podniesienia konkurencji wytwarzanych przez nie produktów i usług oraz rozwoju gospodarczej sieci współpracy.
Wsparcie będzie udzielane na udział podlaskich MŚP w indywidualnych wyjazdach targowych, na wybrane przez Wnioskodawcę międzynarodowe targi zagraniczne w charakterze wystawcy w celu promocji produktu/usługi na nowym rynku zagranicznym. Wyjazd targowy zostanie zorganizowany przez Podlaską Fundację Rozwoju Regionalnego za pośrednictwem Wykonawcy usługi kompleksowej organizacji indywidualnego wyjazdu targowego, który zostanie wybrany w wyniku Zapytania ofertowego, upublicznionego w Bazie Konkurencyjności (BK2021).
Kosztami kwalifikowalnymi w ramach przedmiotowego wsparcia są koszty związane z bezpośrednią realizacją działania o charakterze promocji gospodarczej – udziału podlaskich MŚP w roli wystawcy w międzynarodowych targach zagranicznych zaplanowanego we wniosku o udzielenie wsparcia, wyszczególnione w katalogu wydatków kwalifikowalnych (pkt. 6.2. Regulaminu).
Poziom dofinansowania i wkład własny
Dofinansowanie kosztów udziału jednego przedsiębiorstwa MŚP w indywidualnym wyjeździe targowym organizowanym przez PFRR nie może przekroczyć kwoty 85 000,00 PLN oraz 65% łącznego kosztu udziału Przedsiębiorstwa w indywidualnym wyjeździe targowym (brutto).
Pozostała kwota nie objęta dofinansowaniem będzie stanowiła wkład własny Przedsiębiorcy (minimum 35%).
Przedsiębiorca zobowiązany jest do wpłaty wkładu własnego powiększonego o podatek VAT oraz VAT od kwoty dofinansowania w terminie 5 dni roboczych od dnia podpisania Umowy.
Dofinansowanie stanowi pomoc de minimis, o której mowa w Rozporządzeniu Komisji (UE) nr 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 2023/2831 z 15.12.2023) i Rozporządzeniu Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 17 kwietnia 2024 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis w ramach regionalnych programów na lata 2021-2027 (Dz. U. 2024 r. poz. 598).
Kto może ubiegać się o wsparcie?
Podmiotami uprawnionym do ubiegania się o wsparcie są wyłącznie przedsiębiorstwa z sektora MŚP (mikro-, małe- lub średnie przedsiębiorstwa), które mają siedzibę/stałe miejsce wykonywania działalności gospodarczej na terenie województwa podlaskiego, zgodnie z informacją ujawnioną w aktualnym na dzień złożenia wniosku dokumencie rejestrowym (KRS/CEIDG).
Wnioskodawca musi dysponować potencjałem eksportowym, tj. musi posiadać własny produkt lub usługę zdolną do konkurowania na rynkach zagranicznych. Z możliwości ubiegania się o wsparcie wykluczone są przedsiębiorstwa, których przedmiot promocji podczas wydarzenia targowego dotyczy działalności handlowej (handlu obcymi wyrobami lub obcymi usługami).
Termin i sposób składania wniosków
Runda II potrwa od 03.03.2025r. od godz. 09:00 do 17.03.2025 r.31.03.2025 r. do godz. 16:00 (przedłużony termin naboru), jednak nie później niż do dnia, w którym łączna wartość dofinansowania wynikająca ze złożonych wniosków przekroczy kwotę 3 520 000 PLN.
Wniosek w formacie PDF wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć wyłącznie w wersji elektronicznej poprzez formularz składania wniosku dostępny na stronie internetowej Projektu:
Instytucją właściwą do kontaktów z Wnioskodawcami w ramach naboru jest Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego z siedzibą w Białymstoku przy ul. Starobojarskiej 15.
Dodatkowe informacje na temat naboru można uzyskać:
osobiście w biurze PFRR przy ul. Starobojarskiej 15, 15-073 Białystok
Ośrodek Enterprise Europe Network działający przy Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego zaprasza do wzięcia udziału w webinarium pod nazwą: ,,AI w praktyce:…
Od początku działalności do końca 2024 r. Podlaski Fundusz Poręczeniowy Sp. z o.o. (spółka Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego) udzielił łącznie 3.455 poręczeń – jako…
Zapraszamy zainteresowanych do zakupu samochodu osobowego marki Opel Astra 1.4T benzyna będącego własnością Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego. Dane podstawowe: Wyposażenie: Ubezpieczenie OC do 5…
Podlaski Fundusz Poręczeniowy Sp. z o.o. (spółka Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego) ma propozycję dla firm, które startują w przetargach organizowanych…
Zarządzaj zgodami plików cookie
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.