Pierwsze kroki w biznesie – rozpoczynamy cykl szkoleń dla przedsiębiorczych kobiet z Kiszyniowa
Decyzja o rozpoczęciu własnego biznesu poprzedzona jest wieloma wątpliwościami. W przypadku kobiet jedną z najczęstszych obaw jest to, jak pogodzą…
W czasie pandemii koronawirusa eksport zyskuje na znaczeniu. Zdaniem ekspertów, na co dzień współpracujących z biznesem, właśnie teraz podlaskie przedsiębiorstwa chcą wchodzić na zagraniczne rynki albo zwiększać tam swoją obecność.
Eksport dla firm zyskuje na znaczeniu szczególnie w okresie pandemii, głównie za sprawą dwóch czynników: polskie firmy poszukują nowych rynków zbytu, przez załamanie na rynku krajowym, zaś zagraniczne szukają nowych dostawców i produktów – mówi Kamil Pendowski, dyrektor działu współpracy międzynarodowej w Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego.
Podkreśla przy tym, że powodem poszukiwania nowych kontrahentów przez zagraniczne firmy nie zawsze jest niższa cena. Na znaczeniu zyskują takie czynniki, jak odległość geograficzna czy stabilność gospodarcza. Jednym słowem, przedsiębiorcy za wszelką cenę chcą utrzymać łańcuch dostaw. Dzięki temu firmy z Polski stają się coraz bardziej konkurencyjne.
Pendowski podaje ciekawy przykład, jakim jest sytuacja w handlu z naszym największym partnerem – Niemcami.
Mimo spadku PKB o 5 proc. u naszego sąsiada w 2020 r., eksport towarów z Polski do Niemiec wzrósł o 1,2 proc. – informuje.
Pozytywnym sygnałem jest fakt, że całkowity eksport polskich przedsiębiorstw w 2020 wzrósł o 2,8 proc. w porównaniu z 2019.
Obecnie wiele firm z naszego regionu podejmuje decyzje o wyjściu na rynku zagraniczne czy też zwiększeniu tam swojej obecności – przekonuje Kamil Pendowski.
2 marca PARP ogłosiła kolejną edycję konkursu (POPW działanie 1.2 Internacjonalizacja MŚP), w którym dostępnych jest do 800 000 zł dotacji na wchodzenie na nowe rynki.
Firmy już się z nami kontaktują w tej sprawie, szukając pomocy przy opracowywaniu modeli biznesowych i napisaniu wniosku o tą dotację – dodaje przedstawiciel PFRR. – Dzięki naszej pomocy w 2020 r. firmy pozyskały 5 500 000 dotacji przeznaczonej na wejście na rynki zagraniczne.
Źródło: https://ddb24.pl/artykul/firmy-za-wszelka-cene/1145690
Decyzja o rozpoczęciu własnego biznesu poprzedzona jest wieloma wątpliwościami. W przypadku kobiet jedną z najczęstszych obaw jest to, jak pogodzą…
Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego zaprasza hajnowską młodzież ze szkół średnich do udziału w konkursie „Mój pomysł na biznes w Hajnówce„….
Ośrodek Enterprise Europe Network działający przy Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego zaprasza na „Networking branży spożywczej. Dostępne fundusze unijne w pigułce”, które odbędzie się 11 października 2023,…
Polski Fundusz Rozwoju wraz z firmą Symfonia przygotował cykl spotkań online w ramach programu Cyfrowa Wyprawka dla Firm dotyczącego wprowadzenia…