Audyt innowacyjności metodą IMP³rove polega na przeprowadzeniu badania procesów zarządzania innowacjami w przedsiębiorstwie w oparciu o zestandaryzowany kwestionariusz, którego kształt był latami współtworzony i udoskonalany przez międzynarodowe grono specjalistów z zakresu stymulowania i oceny innowacyjności z Europejskiej Akademii Zarządzania Innowacjami i amerykańskiej firmy konsultingowej AT Kearney.
W ramach audytu analizowane są następujące obszary zarządzania innowacją:
strategia innowacji,
organizacja i kultura innowacji,
zarządzanie cyklem życia innowacji,
czynniki innowacji w zakresie zasobów ludzkich i wiedzy,
finanse.
Po przeprowadzeniu audytu, bez ujawniania informacji o firmie innym użytkownikom, dokonujemy benchmarkingowej analizy sytuacji firmy poprzez porównanie jej wyników ze średnimi oraz najlepszymi wynikami uzyskanymi przez wybrane przez firmę grupy odniesienia (np. firmy o podobnej do niej wielkości, z tego samego kraju, czy z tej samej branży). Audytowana firma otrzymuje szczegółowy raport końcowy z przeprowadzonej analizy, który pozwala zidentyfikować obszary wymagające usprawnienia oraz wskazuje, jakie procesy należy zoptymalizować by przyspieszyć rozwój firmy, zapewnić jej maksymalną konkurencyjność i trwały wzrost.
Realizacja usługi
I etap
Ocena porównawcza
W oparciu o uzyskane informacje za pomocą specjalnie przygotowanego narzędzia generowany jest poufny raport, którego wyniki dają możliwość porównania się z około 6000 konkurencyjnymi przedsiębiorstwami z danej branży z Europy i ze świata. Raporty wskazują słabe i mocne strony poziomu zarządzania innowacjami w firmie.
II etap
Doradztwo
Na podstawie raportu ekspert dokonuje obiektywnej analizy stanu faktycznego przedsiębiorstwa, przygotowuje rekomendacje dotyczące wdrożenia rozwiązań usprawniających zarządzanie innowacjami
w przedsiębiorstwie i opracowuje plan działania w oparciu o te rozwiązania.
III etap
Informacja zwrotna
Ekspert oraz firma udzielają wzajemnej informacji zwrotnej, która ma na celu ocenę efektywności usługi doradczej. Ponadto, po dziewięciu miesiącach od zakończenia realizacji usługi doradczej, badana firma dokona oceny zmiany swojego zarządzania innowacjami.
Korzyści
identyfikacjasłabych i mocnych stron oraz analiza sposobu zarządzania innowacjami w firmie,
poznanie poziomu konkurencyjności firmy na tle innych,
zrozumienie istotności wpływu zarządzania innowacjami na wyniki biznesowe firmy,
uzyskanie rzetelnych informacji dotyczących obszarów wymagających poprawy wydajności i konkurencyjności zarządzania innowacjami,
otrzymanie planu działania w celu poprawy zdolności zarządzania innowacjami pozwalającego zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa,
możliwość wykorzystania raportu IMP³rove podczas ubiegania się o dofinansowanie. IMP3rove jest zalecanym przez Komisję Europejską sposobem weryfikacji poziomu innowacyjności firmy przy ubieganiu się o wsparcie z działania SME Instrument programu Horyzont 2020.
Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego (PFRR) zaprasza wszystkich zainteresowanych do zapoznania się z Regulaminem oraz do wzięcia udziału w przetargu pisemnym nieograniczonym na sprzedaż 4/5…
Z okazji Świąt Wielkanocnychspokojnego czasu spędzonego wśród bliskich, wypełnionego radością i chwilą na refleksję życzą Zarząd i Pracownicy Podlaskiej Fundacji…
Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego (PFRR) ogłasza nabór wniosków na misję gospodarczą w charakterze zwiedzającego, która odbędzie się w terminie 5-10 października 2025 r. podczas Tech…
Zarządzaj zgodami plików cookie
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.